Az étcsokiról

 

Az étcsokoládé tele van flavonoidokkal. Számos betegségek leküzdésében játszanak fontos szerepet. Ezek a vegyületek a vörösborban, számos gyümölcsben és zöldségben is megtalálhatók, de a legtöbbet minden élelmiszer közül az étcsokoládé tartalmazza. A „fekete” finomságban található kálium, vas és különböző vitaminok, mint például A-, C-, D- és E-vitamin.

 

Érdemes minden nap pár kockát enni, mivel csökkenti a magas vérnyomást, gátolja a vérrögképződést és gyulladáscsillapító hatása is van. Napi 40-50 g étcsoki elfogyasztása 10 százalékkal csökkenti a szívroham kockázatát. Köztudott, hogy a csokoládé öröm- és boldogságérzetet kelt.

 

A cukorbetegek is nyugodtan majszolhatják, mivel segít megelőzni a cukorbetegséget előidéző inzulinrezisztencia kialakulását. Fogyókúrázók figyelem! Nem kell lemondanotok az édes pillanatokról! Az étcsoki fékezi a táplálékfelvételt, sőt a fogyásban is segít.

 

A legtöbb antioxidánst a minimum 60 százalék kakaótartalmú étcsokoládék tartalmazzák,  ezért érdemes ezeket keresni.  A felszínén vékony fehéres bevonat képződhet, de ez nem befolyásolja sem az ízét, sem az állagát.

 

 

dre